Jedni mają lepszą bazę noclegową, a drudzy – zaplecze gastronomiczne. Do jednej lokalizacji jest dobry dojazd, a do innej już nie. Decydując się na konkretne miejsce, trzeba wziąć pod uwagę tematykę konferencji… i wiele innych czynników. Inne decyzje podejmować będziemy przed organizacją konferencji naukowej, inne natomiast przed organizacją konferencji modowej czy charytatywnej. Oto zalety wybranych polskich miast i konkretnych miejsc na organizację konferencji.
Gdzie w Polsce są najlepsze miejsca na konferencje?
Kraków
Spośród polskich miast konferencyjnych na wyróżnienie na pewno zasługuje Kraków. Niegdyś stolica Polski kojarzy się nie tylko z turystyką i historią, a także różnego rodzaju wydarzeniami. Samo miasto swoją wielokulturowością, tradycjami i ogromnym potencjałem sprawi, że wydarzenie zakończy się ze 100% sukcesem. Według raportu „Branża spotkań w Krakowie” – to miasto jest w czołówce najpopularniejszych destynacji MICE w Polsce, tuż obok Warszawy. Także w czołówce wybieranych na konferencje lokalizacji są Zakopane i Krynica-Zdrój.
Oto wybrane największe i najpopularniejsze konferencyjne obiekty w Małopolsce:
*Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków
*Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego
*ICE Kraków Centrum Kongresowe
Zobacz także: Impreza firmowa: kiedy, gdzie, za ile? To musisz koniecznie wiedzieć!
Warszawa
Czy stolica Polski jest także stolicą konferencji? Hmm, na pewno to miasto ma wszystko, co niezbędne do organizacji dużych wydarzeń, ale nie tylko. Dobra komunikacja międzynarodowa, liczne sale konferencyjne, rozwinięta sieć hoteli. Tutaj także znajdują się główne siedziby wielu firm. A to z pewnością narzuca organizację konferencji w tym regionie.
Oto wybrane najpopularniejsze ośrodki konferencyjne w Warszawie:
*Hotel Bristol Warsaw – konferencje w sercu Traktu Królewskiego
*Endorfina Foksal – konferencje w stylu ogrodowym
*Pałac Kultury i Nauki PKiN – eventy w salach konferencyjnych najbardziej charakterystycznego budynku kraju

Katowice
Organizując konferencje, warto jednak czasem z centralnej Polski wyjechać w nieco inne rejony. Oczywiście, na naszej liście nie mogło zabraknąć Śląska – jednej z dynamicznej rozwijających się aglomeracji, której dobra lokalizacja, niezwykły klimat i ponadczasowa kultura sprzyja nie tylko konferencjom, ale większości eventom. Ale to nie wszystkie zalety tego miejsca.
Katowice i cała metropolia mają coraz bardziej rozbudowaną bazę konferencyjną, hotelową i gastronomiczną. Dzięki autostradzie A4, połączeniom lotniczym (Katowice Airport) oraz kolejowym dojazd do miasta jest szybki i wygodny. Choć Katowice są miastem przemysłowym, nie brakuje w nim interesujących miejsc na spędzenie wolnego czasu po konferencji.
Oto wybrane obiekty konferencyjne na Śląsku:
*Międzynarodowe Centrum Kongresowe
*Galeria Szyb Wilson – zabytkowe, industrialne wnętrza z I połowy XIX wieku
*Klientów biznesowych zaprasza także m.in. Teatr Śląski
Na co zwrócić uwagę przy organizacji konferencji?
Ważnym aspektem jest zadbanie o fachową obsługę gości, zapewnienie im zakwaterowania, transportu oraz – przede wszystkim – cateringu. To zmartwienie nas nie dotyczy, gdyż posiadamy swój Izar Catering – wykwintne dania, najlepsze składniki, profesjonaliści na kuchni.
Zobacz także: 7 kroków do idealnej konferencji!

Co ważne, dla osób, które nigdy wcześniej nie organizowały konferencji, gale, bankiety, eventy – warto skorzystać z usług agencji eventowych, które zajmą się organizacją za Was.
Zobacz więcej: Oferta
Jednak… po co nam konferencje?
Konferencje stały się nieodłącznym elementem, jeśli chodzi o świat biznesu i polityki. Są one postrzegane bardzo pozytywnie i świadczą przede wszystkim o umiejętności organizacji na wysokim poziomie oraz budowaniu relacji z klientem. Konferencje służą nam do wymiany doświadczeń i poglądów – co zresztą także przekłada się na owocną współpracę i korzyści finansowe.
Zorganizowanie konferencji lub innego biznesowego spotkania pozwoli nam także na przedstawienie nowego produktu lub marki, którą zamierzamy wprowadzić na rynek. Na skutek tego mamy możliwość budowania świadomości brandu oraz dajemy uczestnikom konferencji możliwość bezpośredniego zapoznania się z naszym produktem, np. rozdając próbki, gadżety czy testery związane z produktem. A to już całkiem niezły event marketing… czy nie tak?
Jeżeli są Państwo zainteresowani zorganizowaniem konferencji –zapraszamy do kontaktu!
Zobacz także: Ekstremalne wycieczki: dreszczyk grozy na koszt własny!